Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-政治
即時新聞-政治 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
妻子發文力挺 柯文哲:我有好太太
Sep 8th 2014, 04:16

身陷性別歧視爭議的無黨籍台北市長參選人柯文哲,妻子陳佩琪今在臉書發文力挺他是「真柯文哲」,柯今午在萬華東三水街市場掃街時受訪感性表示:「我本來就有個好太太。」

柯文哲說,台灣選舉就是會操作議題、打來打去,之前有人說陳佩琪是大女人,現在又說他是大男人,但「其實我太太比我更素人啦!」,更不適應政治的反反覆覆,她今天又中秋節放假,所以有空在家寫臉書。記者追問是否會傳簡訊、打電話給陳佩琪表達感謝?柯說:「其實真的夫妻不用講這些啦!我回去再和他講就好了。」

被記者問到是否對陳佩琪的力挺感動?柯文哲肯定地說:「對啊!」並強調,陳佩琪很吃苦耐勞,本來就是好太太,但因他從小在父親日式教育的家庭環境下成長,「坦白講,在外面要牽我太太的手都會很不自在。」柯還自爆,去登記參選當天因為人太多,怕陳佩琪走散才抓住她的手,否則他在外面牽太太的手「還是很不習慣」。

今天陪柯文哲掃街的台北市女議員顏聖冠被問到此議題說,柯文哲有些言論可能是以醫生的角度去說明,「但我相信她不會有歧視女性的心態。」(黃揚明/台北報導)

發言被批歧視女性,柯文哲上午表示願意檢討。胡瑞麒攝



【臉團】:臉書熱門粉絲團最新動態大集合

【蘋論陣線】:最新評論及獨立媒體每日總覽

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    gsihop20 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()