Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最熱
>即時新聞-最熱 
Copywriters are the smartest people online

There are two great reasons to become a professional copywriter. Find out today and enroll in this $197 online course.
From our sponsors
【短片】圓仔日記 雙滿月體健項目多
Sep 7th 2013, 06:07

大家好,我是可愛的圓仔,出生兩個月了,獸醫叔叔幫我做檢查,發現體重有3800多公克了喔。

獸醫叔叔幫我做一整套的健康檢查,從頭到尾都檢查了一遍,量頭圍,身高還有我的心跳,一開始叔叔把聽診器放在我身上,唉呦,聽診器好冰喔,我不太習慣啦,扭啊扭的,叔叔一直安撫我,說我很乖,檢查很快就結束。接著叔叔看看我的耳朵,可能我的耳朵黑黑的,叔叔找很久都找不到,哈哈。獸醫叔叔還看我的眼睛跟嘴巴,誇獎我有很明亮的大眼睛很漂亮,可是牙齒還沒長出來,接著叔叔給我搔癢,摸摸我的脖子,胳肢窩跟我的鼠蹊部,好癢喔,叔叔說圓仔忍一下,健康檢查還沒完喔,又看一下我的肚臍和乳頭,數了一下,1、2、3、4,說圓仔有4個ㄋㄟㄋㄟ頭,接著量一下體溫跟體重,量體溫的時候,那個溫度計也冰冰的,好害羞喔。

全部檢查過一輪,叔叔說,我是個健康寶寶,現在雙手可以撐起來了喔,叫我再努力一點點,就可以站起來,到處趴趴走了,謝謝叔叔幫我做檢查,但是我好想要睡覺喔,叔叔,你跟我馬麻說就好,我先睡了。

圓仔量體溫表情害羞。台北市立動物園提供

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    gsihop20 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()