Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Find Unique T-shirts

Explore the most popular t-shirts on Cafepress. Discover great designs celebrating anything you can think of.
From our sponsors
Re: [問題] 公司營業登記問題
Aug 29th 2013, 10:31, by J7565J

作者J7565J (藍光)

看板Salary

標題Re: [問題] 公司營業登記問題

時間Thu Aug 29 10:31:45 2013

想藉本篇請教一下 在104投了某"貝里斯商XX有限公司"的採購助理 他回信說可約面試,我先上經濟部商業司網站查 查詢結果的"公司狀況"為"核准報備(備註)" 下面備註欄位寫說 "若須查詢該公司是否辦妥營業登記或仍在營業中, 因非屬經濟部主管權責,請至財政部稅務入口網 「 營業(稅籍)登記資料公示查詢網站」查詢。謝謝!" 我到他說的"財政部稅務入口網「 營業(稅籍)登記資料公示查詢網站」 我用這家公司在經濟部商業司登記的統編、公司名稱和地址,卻完全查不到 請問這樣是否有問題呢? 謝謝! ※ 引述《colia (神清氣爽兒)》之銘言: : 因為上班不久 想知道公司是否有營業登記許可 : 所以去經濟部公司資料查詢XX公司 : 但因店名"查無資料" : 故使用地址查詢,確實是有營業許可,但卻是一家XX科技股份有限公司 : 事實上上班的地方是餐飲業(賣早午餐的) : 這...到底是怎麼回事?? 是不正常的吧?? @ @ -- 相信的人最接近奇蹟 我不知道我的奇蹟在哪裡 但我相信 我等待 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 123.194.153.150

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    gsihop20 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()